אודות

למה הקמתי את מתמטיקל?

נעים מאוד, שמי רחל כהן 

ב 25 השנה האחרונות אני מורה למתמטיקה בתיכון ברעננה ומכינה תלמידים לבגרות ברמת 5 יח"ל.
במהלך השנים ראיתי תלמידים שמגיעים לשיעורים, לומדים ברצינות,
וחלקם אף נעזרים בשיעורים פרטיים,
ובכל זאת לא מצליחים להגיע לתוצאות טובות מבחינתם.

 

 

במתמטיקל שמתי לי למטרה לקדם תלמידים שרוצים להצליח ברמת 5 יח"ל.

 

בכל הקורסים שלנו התלמידים מקבלים מעטפת שלמה של למידה:
שיעורים בכמות מספקת, הוראה איכותית שלא מוותרת על אף תלמיד, כלים ללמידה עצמית נכונה,

וסימולציות של מבחנים, וכל זה באווירה נעימה וידידותית.

 

 

אני מזמינה אתכם להצטרף אלינו ולגלות שאפשר ללמוד מתמטיקה אחרת –
עם תמיכה,מקצועיות ואמונה ביכולת של כל תלמיד להצליח!!

קצת עליי

נעים מאוד, שמי רחל כהן, בעלת תואר ראשון במתמטיקה וחינוך מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני בהוראת מתמטיקה מטעם מכון ויצמן.


ב-25 השנים האחרונות אני מכינה תלמידים לבחינת הבגרות ברמת 5 יחידות לימוד.
ניסיון ארוך השנים הזה איפשר לי להבין מה נדרש מהתלמידים לעשות כדי לעבור בהצלחה את המבחנים הנערכים במהלך השנה וגם את בחינת הבגרות.


ב-30 השנים האחרונות אני מעריכה בחינות בגרות במתמטיקה, מתוכם במשך 15 שנה מילאתי תפקיד של מעריכה בכירה- 

תפקיד שבו למדתי לעומק מהם הדגשים של משרד החינוך, אילו טעויות נחשבות קריטיות, ואילו כלים חשובים להתמודדות אפקטיבית בזמן הבחינה.


במקביל, עבדתי במשך 25 שנה ב"קידום-לחמן", שם לימדתי עשרות רבות של כיתות במסגרת קורסי הכנה לבגרות במתמטיקה– קורסי ערב  אינטנסיביים שאורכם כארבעה חודשים.


בשש השנים האחרונות אני מרצה בסמינר הקיבוצים, במחלקה למתמטיקה. מעבר להוראת המתמטיקה, אני רואה בתפקידי שליחות שבה אני מדגימה לסטודנטים איך נראית הוראה פדגוגית איכותית, שמחברת את התלמידים בכיתה לחומר הנלמד.


במשך שנתיים העברתי "השתלמות עדש"ה" (עמיתים דנים בשיעורי המתמטיקה) מטעם מכון ויצמן. במסגרת ההשתלמות, מורים מנתחים יחד שיעורי מתמטיקה מצולמים, שואלים שאלות פדגוגיות משמעותיות, 

ולומדים כיצד לשפר את איכות ההוראה שלהם באמצעות מודעות למרכיבי השיעור.

0 שנה

מעריכה בחינות בגרות במשרד החינוך

0 שנה

מורה למתמטיקה בבית ספר ערב להשלמת בגרויות- "קידום-לחמן"

0 שנה

מרצה לסטודנטים להוראת מתמטיקה בסמינר הקיבוצים

0 שנה

מכינה לבגרות תלמידי תיכון בכיתות יא ו- יב  5 יח"ל

אני מאמין שלי

מתמטיקה היא מקצוע חשוב, ובקלות הוא יכול להיות גם מקצוע מהנה, מאתגר ומעורר עניין.

 

אני מאמינה שחשוב ללמד לא רק את הטכניקה שמאחורי הפעולות המתמטיות, אלא גם את ההיגיון והעקרונות שבבסיסן. הבנה עמוקה של הרעיונות שמניעים את המתמטיקה מעניקה לתלמידים ראייה רחבה ועמוקה המאפשרת להם להתמודד בהצלחה עם מגוון רחב של בעיות.

 

אחד הערכים המרכזיים בהוראה מבחינתי הוא טיפוח תרבות כיתתית שמעודדת סקרנות, שאילת שאלות, ניסוח השערות, דיונים פתוחים – וגם קבלה של טעויות כחלק טבעי וחשוב מתהליך הלמידה. כל זאת באווירה נעימה, תומכת וידידותית מצד המורה והתלמידים כאחד.

 

אני רואה חשיבות רבה באמונה ביכולת של כל תלמיד. אני משתדלת לעודד את התלמידים להשתתף באופן פעיל בשיעורים, לתרגל בבית, ולעשות כמיטב יכולתם כדי להגיע להישגים אישיים מקסימלים.

 

הוראה עכשווית בעיניי כוללת גם שילוב נכון של כלים טכנולוגיים, במיוחד כשמדובר בהמחשת נושאים דינמיים שמעמיקים את ההבנה של התלמידים בחומר הנלמד.

 

אני מאוד אוהבת ללמד מתמטיקה, אבל מה שחשוב לי יותר מכל הוא ההצלחה של התלמידים שלי. אני שואפת שכל תלמיד ירגיש ביטחון ביכולות שלו, יבין לעומק את החומר, ויגיע להישגים גבוהים.

 

אני מאמינה שכל תלמיד יכול להצליח – כשנותנים לו את הכלים הנכונים, את התמיכה, ואת הסביבה שמקדמת למידה משמעותית.

דילוג לתוכן